Fotografie de produs – making of

Deoarece am fost deseori întrebat cum este realizată o fotografie de produs și de ce durează câteodată așa de mult realizarea ei, m-am gândit să vin cu un astfel de exemplu de fotografie. Am ales pentru exemplificare realizarea unui cadru în care „vedeta” să fie o sticlă de vin pe care să o plasez într-un cadru cu atmosferă. 

Fiind vorba de o sticla de vin roșu, m-am gândit să utilizez elemente culinare care să ajute la crearea atmosferei, respectiv struguri, brânză cu mucegai nobil, miez de nucă cu miere și un salam babic, totul aranjat într-un decor rustic cu lemn. 

Pentru fundal, am folosit câteva blăni, închise ca nuanță, recuperate dintr-un gard vechi bătut de soare, iar pentru bază, bucăți dintr-o scândură cu o textură mai deschisă. Am apelat la mama să îmi împrumute vechiul zdrobitor de nuci și tirbușonul familiei, iar ca suport pentru recuzita culinară, am folosit două semicercuri dintr-un teasc intens folosit și care are o textură și o culoare aparte, primite de la finul meu. (Mulțumesc! 🙂 )

Toate aceste elemente au fost amplasate în ministudioul inFRAME unde se fotografiază în general produsele și a urmat partea de pregătire a lor, de aranjare, de stabilire a luminilor folosite și a unghiurilor de unde urma să fie realizate fotografiile. 

După testele de lumini (stabilirea locului și intensității blitz-urilor), a urmat căutarea unghiului de fotografiere potrivit care s-a dovedit a fi cu totul și cu totul diferit față de ce aveam în minte. Pentru a vedea cum s-a desfășurat ședința foto, am realizat și un timelapse cu evoluția procesului de fotografiere. 

 

Pentru a obține un mix de tente de culoare, am folosit un bec cu led, dar care imită lumina incandescentă de culoare mai galbenă, iar balansul de alb a fost setat pentru iluminarea cu bliț. Din acest motiv se poate observa becul din timelapse care, la început, a fost gândit să apară și el în cadru, renunțând mai apoi la el. 

După partea de fotografiere, a urmat editarea care a fost făcută atât în Lightroom (partea de corecții de bază: expunere, highlights, shadows etc), dar și în Photoshop. Fiind un program mult mai complex, în Photoshop, am îndepărtat reflexia becului de pe sticla de vin și de pe pahar, am întunecat partea dreaptă a cadrului pentru a scoate în evidență mai mult sticla de vin, subiectul nostru de fapt, și am dat și o tentă de albastru părții mai întunecate pentru a induce ideea de seară. 

În cifre, rezultatul ar fi acesta:

Aranjare decor: o jumătate de oră
Teste de lumini: 15 minute
Aranjare recuzită: o jumătate de oră
Fotografiere: două ore
Editare: o oră

Rezultat final: un singur cadru

 

 

 

45 Replies to “Fotografie de produs – making of”

  1. Pingback: walmart cialis
  2. Pingback: cialis sample
  3. Pingback: sildenafil citrate
  4. Pingback: 3 viagra
  5. Pingback: percocet flagyl
  6. Pingback: lasix powerpoint
  7. Pingback: semaglutide vial
  8. Pingback: flagyl lamblie
  9. Pingback: gabapentin thuoc

Comments are closed.